piątek, 24 stycznia 2014

Pole dance z innej perspektywy - Berenika Nienadowska

Berenika Nienadowska - instruktorka, zawodniczka pole dance i pole sport, laureatka 1. miejsca w kategorii solistek debiutantek podczas Mistrzostw Polski Pole Dance 2013 - stale zaskakuje nas nowymi pomysłami na promowanie pole dance i nigdy nie spoczywa na laurach. Zdaje się, że za wszelką cenę chce dotrzeć do tej części społeczeństwa polskiego i nie tylko, które nadal uważa pole dance za taniec erotyczny godny jedynie klubów nocnych. Ostatnio zrobiła pewien eksperyment, który zaowocował ciekawym filmikiem. Berenika, używając kamery GoPro (czyli takiej montowanej na czole), nakręciła pole dance widziany z perspektywy osoby, która wykonuje ewolucje na rurce. Berenika zapytana, po co nakręciła taki filmik, odpowiada: "Dużo osób pytało się mnie, czy kiedy tańczę, to zastanawiam się, w jakim położeniu znajduje się moje ciało, czy ma to dla mnie znaczenie i wpływa na mój taniec. Mój błędnik już się przyzwyczaił, ale wiele osób, które zaczynają, ma jeszcze z tym problemy - ciężko jest skoordynować ruchy całego ciała ze zmianami orientacji pion-poziom. Na filmiku widać, jak często do takich zmian dochodzi. Już spotkałam się z opiniami, że w pewnym momencie niektórzy zaczynają się czuć jak na karuzeli, mają zawroty i robi im się słabo - kolejny dowód na to, że pole dance to ciężka praca". Na pewno Berenika pokazała bardzo interesującą perspektywę, która może skłonić do zweryfikowania pojęcia o pole dance, jedynie szkoda, że realizacja filmiku, czyli oprawa, montaż, jakość obrazu itd. nie jest na najwyższym poziomie, gdyż wówczas na pewno taka mini produkcja przyciągnęłaby więcej osób i była wielokrotnie udostępniana.