poniedziałek, 3 lutego 2014

Częstochowski turniej pole dance - już 8 lutego !!!

Już wkrótce, bo 8 lutego odbędzie się "Częstochowski turniej Pole Dance Session vol.1". Jest to pierwsza tego typu inicjatywa dla osób początkujących oraz średnio-zaawansowanych - dla tych bowiem osób ten konkurs jest przeznaczony. Każdy chętny do wzięcia udziału w konkursie kursant jest mile widziany i nadal może się zgłosić do wzięcia udziału w zawodach. Więcej o wydarzeniu w wywiadzie z organizatorem - Arkadiuszem Skuzą

Natalia Maria Wojciechowska: Co spowodowało, że zdecydowali się Państwo na organizację takiej imprezy? 

Arkadiusz Skuza: Powodem organizacji turnieju jest promocja pole dance w naszym mieście oraz chęć motywacji do dalszych treningów przede wszystkim naszych kursantek, a także wszystkich uczestników turnieju. Ja od kilkunastu lat zajmuję się breakiem i zdaję sobie sprawę, jak zawody zawsze motywowały mnie do działania, dlatego postanowiłem zorganizować taki event. Jest to pierwszy taki turniej w Częstochowie. Takie turnieje bardzo motywują do rozwoju i częstszych treningów. Poza zajęciami otwieramy kilka razy w tygodniu salę do treningów wolnych, aby Panie trenowały. Zależy nam na rozwoju naszych uczennic.

NMW: Czy zawody są otwarte dla wszystkich chętnych widzów?

AS: Zawody będą zamknięte, tzn. publiczność będzie wpuszczana za pomocą wcześniejszego zgłoszenia się na "listę gości". Z uwagi na to , że to pierwszy taki turniej, chcemy go zrobić bardziej kameralnie, drugą sprawą jest to, że sala nie jest za duża, w związku z tym ilość miejsc dla publiczności jest ograniczona. Możliwe, że następny turniej zrobimy na większą skalę.

NMW: Dla startujących jury jest zazwyczaj najważniejsze, gdyż to od tych osób zależy tak naprawdę poziom imprezy, jej wiarygodność w środowisku; w jury Pole Dance Show Session zasiadają mało znane w środowisku osoby: Agnieszka Miś, Aleksandra Kijeńska-Knop oraz Łukasz Wabnic? Czy te osoby posiadają odpowiednie doświadczenie, by nawet podczas amatorskich zawodów oceniać startujące osoby, które powierzają swoje umiejętności ich ocenie?

AS: Tak jak wspomniałem, jest to nieduży turniej, który jest również bez udziału sponsorów. Robimy to bardziej dla zabawy i z chęci promocji, wszystko finansuję z własnych środków: nagrody, puchary, napoje itd., sprowadzenie profesjonalnych sędziów wiąże się z większym nakładem finansowym itd. Jeśli powstanie druga edycja - która jest w planach - wówczas zrobię to z konkretnymi sędziami. Każdy z sędziów ma swoje zadanie, Aga ocenia technikę, jakość i poziom wykonania elementów, figur, itp., Ola estetykę wykonania figur, dobór muzyki, muzykalność, natomiast Łukasz - ogólny wyraz artystyczny pokazów.

NMW: Czego będzie można spodziewać się podczas imprezy poza występami startujących - czy będą jakieś specjalne występy? Zaproszone gwiazdy?

AS: Chciałem zaprosić kogoś znanego z Polski, pytałem kilku osób, lecz niestety tym razem ten termin nie odpowiadał tym osobom, czekam jeszcze na dwie odpowiedzi, więc w tym momencie jest jeszcze szansa, że ktoś dobry i znany pokaże swoje umiejętności i zainspiruje uczestników. 

NMW: Czy impreza będzie może poprzedzona jakimiś warsztatami? 

AS: Warsztaty planujemy zrobić dopiero po turnieju, całkiem osobno.

NMW: Jak odbierany jest pole dance w Częstochowie? Czy przy okazji turnieju wzrosło zainteresowanie mediów?

AS: Pole Dance w Częstochowie stopniowo się rozwija, są w sumie 3 miejsca (z tego co się orientuję), gdzie można się uczyć. Jeśli chodzi o media, to mamy kilku patronów, z którymi stale współpracujemy

NMW: Snake Dance stosunkowo niedawno uruchomił zajęcia pole dance w swojej szkole i od razu staje się organizatorem ciekawego wydarzenia - to dopiero początek? Czy Snake Dance ma inne plany i pomysły na rozwój pole dance w Częstochowie?

AS: Tak, to prawda, jest to nowość w naszej Szkole, ja jestem otwarty na nowe style, otrzymywałem wiele telefonów z pytaniem o zajęcia pole dance, w związku z czym postanowiłem je uruchomić. Osobiście jestem głównym organizatorem od kilku lat wielu imprez związanych z tańcem break dance - również międzynarodowych, tj. Clash of The Titans, Bitwa w Świętym Mieście, pierwsze zawody break dance na mniejszą skalę robiłem już ok. 10 lat temu, zatem mam nadzieję, że ta impreza wypadnie również pomyślnie. Ja bardzo lubię działać, robić coś nowego, uwielbiam taniec (sam tańczę break dance 18 lat), uwielbiam organizację, cieszy mnie rozwój innych i radość, jaką czerpią z tańca, bardzo szanuję wszystkich, którzy chcą coś ciekawego robić ze swoim życiem, a nie tylko narzekają

Zapraszamy:

Pole Dance Show Session vol. 1, Miejsce: CNT Snake Dance , al.NMP 21, I piętro, w podwórku, Częstochowa, Termin: 8 luty 2014 r. Start: 16.00 Wstęp gratis, lista gości, zapisy: biuro@snake-dance.pl